Chianti

17 mei 2016 - Loro Ciuffenna, Italië

Onze eerste kampeernacht heeft het flink geregend en Zefs' luchtbed bleek lek dus 3x opblazen en om 5.30 u al wakker van de vogeltjes. Vanmorgen begonnen met mooie afdaling naar Florence. 19 km stadsverkeer, dat zijn we niet gewend. Maar eenmaal buiten de stad ging de route weer stevig op en af in een prachtig Toscaan's landschap. Bij Figline Valdarno vervolgden we onze weg aan de overkant via de Strada di Settiponti, een oude Etruskische weg van Arezzo naar Fiésole. Prachtig landschap met wijngaarden en olijfboomgaarden en statige cipressen. Met veel moeite hebben we in Loro Ciufenna een mooi B&B gevonden. Nog 322 km te gaan tot Rome.

1. Huub Mertens:
    17 mei 2016
    In Figline Valdarno zijn we een aantal jaren geleden geweest op camping Girasolle.
    Maar we waren wel met de auto...
    Bewonder jullie.
  2. Jeannet janssen:
    18 mei 2016
    Bij al jullie inspanningen hebben jullie ook nog oog voor de omgeving en kiezen jullie zo te zien niet altijd voor de gemakkelijkste, maar voor de mooiste weg.